In de razendsnelle wereld van social media lijkt het wel alsof mensen sneller door hun tijdlijn scrollen dan ooit tevoren. Om ervoor te zorgen dat mensen even stoppen met scrollen is er ƩƩn cruciale factor: opvallen! š¦ Hoe kun je dat bereiken? Juist, onder andere met leuke inhakers.
Inhakers zijn slim getimede berichten of acties die inspelen op actuele gebeurtenissen, feestdagen of trends. Inhakers geven je de kans om je doelgroep op verfrissende en onverwachte manier te triggeren. Het zijn vaak grappige berichten die veel geliked en gedeeld worden op social media, en je op die manier veel bereik opleveren.
De kracht en het succes van een goede inhaker is de combinatie tussen humor en de juiste timing. Maar niet iedere inhaker is even geschikt. Iedere dag is het tegenwoordig wel 'de dag van ...' maar gebruik inhakers niet te vaak. Kijk altijd of een inhaker past bij jou en je bedrijf, en ga niet inhaken om het inhaken. Het is geen doel an sich!
Veel inhakers kun je te voren al inzichtelijk krijgen, bijvoorbeeld door een inhaakkalender te downloaden. Met feestdagen en andere belangrijke dagen zit je altijd goed. Werk je in een specifieke regio dan kun je ook op een lokaal evenement, bijvoorbeeld het jaarlijkse dorpsfeest, inhaken.
Naast de inhakers uit de inhaakkalender zijn er ook spontane inhakers, denk aan trends op social media of een actualiteit zoals het weer. Deze inhakers kun je dus niet van te voren inplannen, en omdat ze paar een paar dagen populair zijn moet je er snel op inspelen. Maar dat maakt inhaken alleen maar leuker. š
Een leuke inhakers tijdens de periode dat de Sint in ons land is. En die lekkere wortels zijn natuurlijk ook bij de Welkoop te koop š„
Een goed voorbeeld hoe je, door een inhaker te gebruiken, kunt laten zien wat je product allemaal kan. Met een knipoog natuurlijk š
De naaktkat in combinatie met het scheerapparaat valt natuurlijk meteen op als je door je social media feed aan het scrollen bent. š Missie geslaagd voor Epplejeck!
Centraal Beheer, een van de beste bedrijven als het gaat om humor. Wie kent "Even Apeldoorn bellen" niet?
Geschreven door:
Als hippische ondernemer wil je uitblinken in je vakgebied, je volledig richten op paarden en ruiters, en succesvol zijn in wat je doet. Maar als niemand van je bestaan af weet en je niet gemakkelijk te vinden bent op het internet, wordt dat een enorme uitdaging. En daar kom ik om de hoek kijken. Mijn missie is om jou als hippische ondernemer te helpen opvallen in de digitale wereld!