Razendsnel scrollen: Tips om de aandacht te grijpen op Social Media

Mensen op social media scrollen razendsnel door hun feeds, op zoek naar content die hun aandacht trekt. Voor hippische ondernemers die zich willen profileren op sociale media is het belangrijk dat ze de aandacht grijpen en vasthouden. Hoe kunnen jij ervoor zorgen dat mensen stoppen met scrollen en je social media bericht bekijken?

3 tips om de aandacht vast te houden op Sociale Media


Direct en visueel

Begin je berichten met een directe en visueel aantrekkelijke boodschap. Denk aan opvallende afbeeldingen, video's, of een GIFje die de aandacht van je doelgroep trekt.


Consistentie in je huisstijl is ook van groot belang. Zorg ervoor dat je berichten consistent zijn in kleuren, lettertypen en grafische elementen, zodat je content snel herkend wordt. Als mensen je huisstijl associƫren met waardevolle en interessante content, zullen ze eerder geneigd zijn om te stoppen met scrollen en je berichten bekijken.

Een grappige Reel die de aandacht trekt, met een informatieve boodschap

Interactie

Moedig interactie aan door middel van vragen, polls, of winacties. Mensen houden van betrokkenheid! Social media is immers 'Social'.


Stel je volgers vragen die hen aanzetten tot nadenken of vraah hun mening te delen. Bijvoorbeeld: "Wat is jouw favoriete waterdichte rijbroek in de herfst?", "Heb je nog tips voor trailerladen?" of "Wat is het meest dierbare moment met je paard? Deel het met ons!".


Daarnaast zijn polls een geweldige manier om snel feedback te verzamelen en de betrokkenheid te vergroten. Laat je volgers bijvoorbeeld kiezen tussen twee verschillende kleuren van een product.


Reageer ook op berichten en reacties van je volgers, zo creƫer je een betrokken community!

Verhalende berichten

Vertel een verhaal dat resoneert met je doelgroep. Mensen zijn van nature geĆÆnteresseerd in verhalen, en een goed verhaal kan mensen langer boeien.


Denk bijvoorbeeld aan een klant die jouw product of dienst heeft gebruikt en daarbij een positieve verandering heeft doorgemaakt. Door een persoonlijke ervaring te delen, kunnen potentiƫle klanten zich gemakkelijker identificeren met de uitdagingen en overwinningen die deze klant heeft doorgemaakt. Het versterkt het gevoel van vertrouwen en betrokkenheid.


Geef volgers ook een kijkje achter de schermen van je bedrijf. Vertel waarom je doet wat je doet, waarom je begonnen bent met werken in de paarden en wat jou als persoon drijft.

p.s. Wist je dat wij mensen gemiddeld een aandachtsspanne hebben van ongeveer acht seconden. Ter vergelijking, een goudvis heeft een aandachtsspanne van negen seconden. Ja, je leest het goed! 🐟


Dus als je die aandacht eenmaal hebt gegrepen en mensen stoppen met scrollen is het de volgende uitdaging om mensen te verleiden om je bericht te liken, te reageren of om te klikken naar een link naar je website!

Nieuwsbrief voor hippische ondernemers

  • Ontvang waardevolle tips over o.a. marketing, social media, SEO, websiteoptimalisatie, Canva en productief werken
  • Als eerste op de hoogte van nieuwe workshops
  • Exclusieve kortingsacties

Geschreven door:

Als hippische ondernemer wil je uitblinken in je vakgebied, je volledig richten op paarden en ruiters, en succesvol zijn in wat je doet. Maar als niemand van je bestaan af weet en je niet gemakkelijk te vinden bent op het internet, wordt dat een enorme uitdaging. En daar kom ik om de hoek kijken. Mijn missie is om jou als hippische ondernemer te helpen opvallen in de digitale wereld!